پرش به محتوا

کلیسا یی در موصل در آتش داعش سوخت

جون 12, 2014
.
اسلامگرایان داعش در حمله به شهر موصل، یک کلیسا را در محله «الوحده» به آتش کشیدند.

به گزارش « محبت نیوز» به نقل از منابع خبری عناصر گروه اسلامگرای تروریستی موسوم به «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) در حمله روز چهارشنبه به شهر موصل، یک کلیسا را در محله «الوحده» به آتش کشیدند.

گروه اسلامگرای داعش پس از ناکامی‌ چند روز پیش در اشغال شهر سامرا، به شهر موصل در استان نینوا هجوم بردند و روز چهارشنبه 21 خردادماه سالجاری توانستند استانداری، فرودگاه و چند بخش مهم دیگر در نیمه شرقی این شهر را تصرف کنند.

این گروه همچنین در روز چهارشنبه شهر تکریت، زادگاه صدام حسین و مرکز استان صلاح الدین عراق را به تصرف خود در آوردند.

به گزارش صدای امریکا، جنگجویان اسلامگرای داعش(امارت اسلامی عراق و شام) از حدود ۶ ماه پیش در مناطقی از استان الانبار از جمله شهر فلوجه، مسلط شدند و از دوشنبه شب، طی حملاتی شهر موصل، دومین شهر بزرگ عراق را در استان نینوا به تصرف خود در آوردند.

داعش یک گروه تروریستی مسلح است که اندیشه و شیوه سلفی جهادی به زعم خود را انتخاب کرده است که شباهت کاملی به اندیشه های وهابی دارد و اعضای آن تشکیل خلافت اسلامی و اجرای شریعت در عراق و سوریه را هدف نهایی شان انتخاب کرده اند.

در حالیکه دولت عراق در تلاش برای مقابله با این گروه سنی و باز پس گیری مناطق تصرف شده در شمال کشور است، خبر رسیده که جنگجویان داعش از چند جهت وارد تکریت شده اند و ساختمان استانداری را تصرف کرده و مرکز پلیس را به آتش کشیده اند و کنترل شهر تکریت، مرکز اداری استان صلاح‌الدین را در دست گرفته اند. گفته می شود آنها صدها زندانی را نیز آزاد کرده اند.

به گزارش نیویورک تایمز، اواخر روز چهارشنبه نیروهای داعش به ۱۱۳ کیلومتری شهر سامرا، که برای شیعیان اهمیت زیادی دارد، نزدیک شدند. داعش تهدید کرد اگر نیروهای دولتی آنجا را ترک نکنند، آرامگاه دو امام شیعه را در آن شهر نابود خواهد کرد.

نوری المالکی، نخست وزیر عراق، در یک سخنرانی مسوولان ارتشی را که پست های خود را رها کردند و از موصل گریختند را به باد انتقاد گرفت و ادعا کرد آنها بخشی از یک طرح توطئه بوده اند.

هوشیار زیباری، وزیر امورخارجه عراق روز چهارشنبه گفت رهبران عراق باید در مقابل «خطر جدی و مرگباری» که کشور را تهدید می کند، متحد شوند.

 

نوشتن دیدگاه

بیان دیدگاه